Tuesday, February 15, 2011

Growing Syahirah :)

mase ni di baru meniarap, dah pandai main-main ngan abang

Saja nak kongsi perkembangan baby aku ni…si adik syahirah yang makin membesar…
Best tau tengok anak membesar kat depan mata ni…
Sedar tak sedar dah 7 bulan pun dia….dah bleh merangkak tapi duduk masih perlu disokong takut tersembam muka kat lantai….
Bila dah pandai merangkak ni mulalah dia nak mengutip benda yang ada kat atas lantai, pantang tul terus ngap masuk dalam mulut…jadi sekarang aku lebih menjaga keadaan lantai kalu setakat mainan tak pe ni benda kecil2 tu bimbang kut tercekik..parah tu beb..
Tapi yang aku heran gigi dia tak tumbuh lg,…dah la dia punyer selera makan kan main lagi lapar jer..dah gigi takde susah nak kunyah..kalau tak kunyah nak telan pun payah…bimbang gak ngan system pencernaan dia…kot2 terganggu nanti sakit perut…ntah aku pun tak arif sangat tapi kalau nasi tu aku lenyek2 la dulu biar lembik n lembut untuk di makan…ha ha

ni plak ngah nak bukak tin biskut..ha ha

Baby aku ni tak berapa minat susu tepung…kat umah pengasuh je dia minum tu pun ala-ala je..
Tapi bila ngan aku, aku bagi fully breast feeding…cian dia takut tak dapat nutrisi yang cukup…
Rambut pun tak brape mesra nak tumbuh lagi….alahai baby ramai jugak yang tegur ingatkan baby boy..
Tapi ok jer nenek dia kate rambut jenis halus tu lambat skit tumbuh…tapi tak pe baby ibu comelkan…
Aku harap baby terus mambesar dengan jayanye…ibu n papa doakan yang terbaik untuk baby…abang dan juga kakak…

2 comments:

  1. wah, syahirah....makin buLat n bam-bam...hehe
    klu cik zie dukung msti makin berat ni, mklum la syhirah makin m'besar...tp cik zie die xjgk besar2...ahaha.....nti cik zie g sane kite jmpe yek...mmuah2....(^_^)

    ReplyDelete