Friday, May 27, 2011

Dunia Sofiah Bhgn 1

Love u so much darling……sofiah anak ke 2 ku…ini kisah yg ingin aku kongsi bersama kalian…

Dia dilahirkan pada 14 julai 2008, skg dah 2 thn lebih…dah petah bercakap biarpun pelat tu masih ada…suke menari…bercerita pasal hantu n miow (watak kucing yg direka dalam setiap story dia)

Dan sangat sensitive…maklumlah pompuan kan..cam ibunya gak…ha ha



Sofiah mengalami masalah penglihatan kerana mata kirinya juling…dan sekarang dia dah pakai cermin mata pun…setiap bulan dia perlu dirujuk pakar mata untuk pemeriksaan mata…kerana doctor nak pastikan mata kirinya boleh berfungsi…dan sofiah perlu memakai cermin mata tu untuk tempoh yg agak panjang dan mungkin sehingga dewasa…memang aku akui dia sangat rimas dengan speknya tu…sebab tu la ni dah masuk kali ke3 aku tukar spek dia…semuanya sebab dia patahkan speknya yg dulu-dulu…sofiah…sofiah…



Dia suka bahasakan dirinya yah…masa lum ada adik…aku panggil dia dik yah tapi bila dah ada adik aku ajar dia bahasakan dirinya kakak…tapi dia tak nak terus jgak dengan panggilan yah…



Paling best,dia dah start belajar iqra 1,tiap malam papa ajar dia ngan abang…tapi biasa la anak lelaki n anak pompuan ni tak sama…yah rajin skit ngaji…..sebab tu la dia mendahului abang dia…ha ha…



Satu lagi dia suka ikut ibu dia nyanyi…aku la tu…he he…lagu ni aku rekakhas buat baby…camni bunyinya..

“ala baby cantik..baby sangat cantik..anak sape cantik..anak ibu cantik…(versi perasan k…)”ni yang sofiah paling suke baby pun mesti tersengih je…bila kakak nyanyi lagu ni untuk dia…



alahai sofiah.....peace(^_^)

No comments:

Post a Comment